Fundacja alter eko wzięła udział w plenerowym wydarzeniu przygotowanym przez m. st. Warszawa pod hasłem „Warszawa jest trendy”. odbywającym się od 5 września (godz. 18.00) do 7 września (godz. 20.00) 2014 r. Na Placu Defilad prowadzono stoisko ekologiczne przygotowane wspólnie z Centrum Komunikacji Społecznej m. st. Warszawy.W niedzielę w godz. 10:00-12:00 prowadziliśmy quizy przyrodnicze, zabawy […]
Fundacja alter eko wspólnie z pracownikami firmy Siemens Polska urządzała ogródek edukacyjny na terenie Młodzieżowego Domu Kultury im. W. Broniewskiego w Warszawie. Nasz projekt miał za zadanie: upowszechnić wiedzę o znaczeniu roślin, zwiększyć różnorodność biologiczną w mieście, a także budować społeczne zaangażowanie w działania na rzecz zielonej przestrzeni miasta.
„Zazieleniamy świat z UPS – Zielony wolontariat pracowniczy” – posadzenie 2.000 sadzonek dębu w Nadleśnictwie Chojnów. (2013) oraz „Zazieleniamy świat z UPS – Zielony wolontariat pracowniczy” – posadzenie 300 krzewów oraz 50 drzew na terenie Ogrodu Botanicznego w Powsinie (2014) to wolontariat pracowniczy UPS Polska zrealizowany we współpracy z Fundacją alter eko . 24 maja […]
Program dedykowany nauczycielom i uczniom z terenu woj. mazowieckiego, dofinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. W ramach projektu Fundacja alter eko utworzyła zaplecze dydaktyczne, które służyć będzie placówkom oświatowym w prowadzeniu zajęć o charakterze eksperymentalnym. Pomoce dydaktyczne tworzą 5 zestawów tematycznych: Walizka przyrodnika „Gleba” Walizka przyrodnika „Woda” Walizka przyrodnika „Powietrze” […]
„Segreguję odpady – znam 3R zasady” to kampania edukacyjno-informacyjna w zakresie właściwej segregacji odpadów na terenie województwa mazowieckiego dofinansowana przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Przedmiotem projektu były działania mające na celu podnoszenie świadomości ekologicznej społeczeństwa w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami pochodzącymi z gospodarstw domowych. powstała strona internetowa wraz z […]
„I-PODY ZA ELEKTRO-KODY” to konkurs, który Fundacja alter eko przeprowadziła dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych oraz dla gimnazjalistów na Mazowszu. Celem konkursu była aktywizacja uczniów i nauczycieli do podejmowania samodzielnych inicjatyw na rzecz środowiska przyrodniczego w swoim miejscu zamieszkania. Celem zasadniczym zadania było upowszechnienie praktycznej wiedzy nt. zasad postępowania z ZSEE (zużyty sprzęt elektryczny […]
Projekt warsztatowy „EKOenergetyczni!” był odpowiedzią na aktualną potrzebę upowszechniania informacji o odnawialnych źródłach energii w świetle wciąż topniejących zasobów nieodnawialnych nośników energii (paliw kopalnych). Energia ze źródeł odnawialnych obejmuje m.in. energię słońca, wiatru, wody, geotermalną i biomasy. Właściwe wykorzystanie tych źródeł energii stanowi istotny element idei zrównoważonego rozwoju regionu i ochrony środowiska, które może przynieść […]
Zadanie konkursowe polegało na wymyśleniu sentencji, która miała znaleźć się na budzie. Agencja Websoul wsparła akcję przygotowując bezpłatnie aplikację konkursową. Do konkursu zgłoszono 40 prac, a do zwycięzców trafiły urządzenia iPod Shuffle. Razem z Fundacja Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva! oraz Leroy Merlin zorganizowaliśmy konkurs „Zadedykuj psu będę na jesienną szarugę”. Celem konkursu było […]
Eko Szuk – wokół ekologii i judaizmu” – pierwsza w Polsce impreza związaną z judaizmem i ekologią organizowana przez JCC Warszawa wraz z Jews Go Green, JCC Kraków, ZOOM i Fundacją alter eko, a wsparta przez Jews Go Green, projekt Centralnej Rady Żydów w Niemczech. Wydarzenie miało miejsce 8 września 2013 r, od godz. 12:00 […]
„KRĘCIMY Z ENERGIĄ” to konkurs dla klas gimnazjalnych ze szkół z województwa mazowieckiego, dofinansowany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie . Zadaniem uczniów było nakręcenie krótkometrażowego filmu nt. alternatywnych źródeł energii oraz racjonalnego użytkowania energii. Film miał mieć charakter edukacyjno – informacyjny oraz miał poruszać takie zagadnienia jak identyfikacja zagrożenia środowiskowego […]