Konkurs I-PODY ZA ELEKTRO-KODY

„I-PODY ZA ELEKTRO-KODY” to konkurs, który Fundacja alter eko przeprowadziła dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych oraz dla gimnazjalistów na Mazowszu.

Celem konkursu była aktywizacja uczniów i nauczycieli do podejmowania samodzielnych inicjatyw na rzecz środowiska przyrodniczego w swoim miejscu zamieszkania. Celem zasadniczym zadania było upowszechnienie praktycznej wiedzy nt. zasad postępowania z ZSEE (zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny) oraz z tonerami i tuszami w środowisku szkolnym i w otoczeniu społecznym placówki oświatowej.

Na czym polegał konkurs?

Szkoły zgłaszały swój udział w jednej lub dwóch kategoriach konkursowych (I.”Elektroodpady”; II.”Tonery i tusze”) i powołując 10 osobowe zespoły oddzielnie do każdej z nich. Zebrane przez szkołę elektroodpady zostały odebrane przez operatora akcji – partnera konkursu i przekazane do przetworzenia.
Za zebrane elektroodpady oraz tonery i tusze szkoła otrzywała elektro-kody, czyli punkty odpowiadające rodzajowi i masie oddanych odpadów. Wygrywał ten zespół, który zgromadził największą liczbę elektro-kodów.
W obu kategoriach każdy zwycięski zespół uczniów otrzymał 10 iPodów, zaś wychowawca/nauczyciel narzędzie do zdalnej prezentacji. Nagrody książkowe otrzymały zespoły zajmujące odpowiednio II i III miejsce w obu kategoriach.

Konkurs „I-PODY ZA ELEKTRO-KODY” dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w formie dotacji, w kwocie 10.000,00 zł